Tjockis!

Nejmen Hallå Hallå Allesammans!
Hur mycket den än må regna och åska här borta i Västra Götalandet så är jag ändå en superlycklig tjej!
Jag har tryckt i mig allt onyttigt man kan tänka sig ha hemma. & sen rörde jag ihop en blåbärparfait på köpet!
Sitter och knappar in Baliresan nu, känns inte helt fel! Kanske tre veckor kvar sen är man i paradiset igen!
Tänk att man är tvungen att ha både hjälm & brillor när man far på cykelsafari i kära Greece! Lite charmigt ändå!
Nu ska jag packa upp de sista vinterkläderna, snart dax att packa ner dem igen!


Världens enklaste och godaste smaskens efterrrätt - Blåbärs Parfait
( eller huvudrätt bestäm själva!)
  • 4 dl grädde
  • 4 ägg(gulor)
  • 135 gr blåbärspuré (finns bland barnmaten)
  • 200-250 gr frysta blåbär
  • 1 dl socker
  • 1 tsk vaniljpulver

  • 1. Smacka ihop äggulorna i en skål och häll i det söta sockret. Vispa tills det blir fluffigt som satan!

  • 2. Häll i blåbärspurén & Blåbären , förresten glöm INTE grovhacka blåbären först :) Låt elvispen mixa lite

  • 3. Vispa grädden i en egen liten söt skål, lite al dante så där .

  • 4. Häll i grädden med resten av kalaset och vispa lite till!

  • 5. Ta en sockerkaksform eller en pajform. Eller om du har små portionsformar är ännu bättre! Häll i den supergoda smeten utan att äta upp allt!

  • 6. För den ska in i frysen minst 5 timmar! Sen blir den ÄNNU godare, promise! Ta fram ca.10 min innan servering.
Sådär ja! Åh nu ska jag springa ner och provsmaka lite, SÅ himla gott & BUSENKELT!

Förresten, jag var så ivrig förut när jag smacka ihop min smet att jag nästan glömde vispa grädden.. han åkte i med resten av smeten innan. Men det går det också men följ receptaliet så blir det bäst ;)
Shu bree! Peace/ Johanna



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femi Pleasure Sweden

En blogg om surf, snowboard, skejt, kläder, kärlek, träning och livet. Av tjejer till tjejer.

RSS 2.0