Costa rica

Hola!
Hemma från en härlig surftripp i Costa rica. Jag och världens bästa kille packade väskan och bestämmde oss för att det var dax för surf i solen. Vi började resan on the pacific side i en liten mysigt by som hette Santa teresa. Jätte fina och snälla vågor fanns att surfa på. Vi klev rätt in i regnperiodens sista lervälling..flippfloppsen gick paj och fassnade i leran. Men som vi alla vet så efter regnet kommer solsken och det gjorde det!
Surfet var magiskt...OOOJ så himla kul jag har haft i vattnet, jag har blivit sköljd och fått stå på vågor, shit vilken kick. Jag hyrde en fin och HELT NY bräda, jag var den första som fick inviga den, vilken ära va :D Surfbetty hette hon, vi kom bra överrens, I like here! Vi fick surfa på morgonen i soluppgång och på kvällen i solnedgång, kunde inte bli bättre. Chill i hängmattan var också en favorit!
Maten i Costa rica var otrolig god, ris och bönor som är deras basmat kan väl disskuteras MEN fisken och för att inte prata om AVOCADON och PAPAYAN..dom var nog världens godaste, bananerna och kokosnötterna också..och annanasen, all frukt..säger bara MMMMM!
Vi besökte även karibiska sidan och fick lite reagge känsla, var som att kliva in i Jamaica, det spelades Bob marley i varje pub, folket gick med dreads och det var roliga dofter..haha riktigt härlig atmosfär. Vi gjorde en rafting i en gummibåt...det var riktigt spännande!
Jag har haft en grymt härlig tripp, det var gött att ladda batterierna, NU är jag redo för alla snöiga äventyr som väntar!
// Emilia :)  


Kommentarer
Jenny

Oh Emilia det ser ut som att ni haft det helt underbart! Vi måste ses snart så kan du berätta mera!

kram

2011-12-18 @ 10:50:07
URL: http://femipleasure.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femi Pleasure Sweden

En blogg om surf, snowboard, skejt, kläder, kärlek, träning och livet. Av tjejer till tjejer.

RSS 2.0