Nyttiga energibollar

Anna
Jag slängde ihop ett egenkomponerat recept, gluten, laktos och sockerfritt (efter paleo). Utgick från ett recept jag hitta på näten men gjorde min egen variant. Blev asaballagott.
 
Check it out!
 
PALEO BALLS
1/3 dl kakao
1,5 dl urkärnade dadlar
2 dl varifria frön (jag tig sesan-, lin- och solrosfrön)
1,5 dl valfria nötter (här blev det para- och valnötter)
0,5 dl kokosflarn
0,5 dl torkad frukt (russin och tranbär, men går bra med vad som)
3 msk kokosolja
1 dl kakaosmör
2 msk starkt kaffe
 
Kokos att rulla i
 
Släng alla ingredienser i en matberedare och kör på full fräs. När det blandats till en fin massa är det bara att rulla bollar i önskad storlek och rulla dem i kokos. In i kylen i ca 15 min. Sen var det klart att njuta!
Passar bra som både snack till kaffet, en snabb energikick innan träning eller mellanmål. Men akta er, de tär förbannat goda.
 
Hoppas det smakar!
Jenny hur har du det i Kanada? Saknar en uppdatering!
/Anna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femi Pleasure Sweden

En blogg om surf, snowboard, skejt, kläder, kärlek, träning och livet. Av tjejer till tjejer.

RSS 2.0