Hallå ellör!

Tjosan trosan! Det är jag som är Jossan!
Fick en liten härlig introduktion av söt Anna i förra inlägget! Sjukt kul att få möjligheten att sprida mina äventyr och upplevelser med Femi! Tacktacktacktack!
 
Så....
 
I November packade jag väskan för att dra och surfa och resa i Australien. Jag började resan i Sydney, planen var att vara i Sydney i några veckor och sedan göra östkusten med pengarna jag sparat....... Så blev det ikke! Jag fastnade i en månad i Bondi där jag köpte mig en surfbräda och började surfa. Tyvärr har jag en hajforbi som inte går att missa och det hjälpte ju inte direkt att haj-larmet gick igång ca 3 gånger i veckan, så surf blev det inte jätte mycket av men min kära longboard används flitigt och partaj var det också varje dag. Snåla och spara? Det fanns inte i mitt lexikon! Efter Bondi flyttade vi in till centrala Sydney, där det blev ännu mera fest och ännu dyrare boende. Sen var man pank, dock SÅ värt det!
 
Jag började förstå att man var tvungen att jobba så jag började söka jobb men var för lat så slutade direkt. Träffade en sjukt skön kille från Wales som jag började resa och hänga mycket med, Tristan. Äntligen en som ville skatea med mig! Så vi ägnade de flesta kvällar med att skatea i alla parker i Sydney. Riktigt fett!
 
Hade fyra helt galna och sjukt häftiga månader i Sydney. Men mycket skate, lite surf, massa fest och träffat tusentals underbara människor!
 
Nu har Tristan stuckit till New Zealand och jag är i Melbourne för att försöka spara ihop lite pengar för att göra östkusten och sedan dra göra en snowboard säsong i New Zealand. ÄR SÅ STOKED FÖR SNÖ!!!! Reser runt med en gigantisk snowboard jacka i väskan som påminner mig om säsongen som är nära hela tiden! POWDER 2 THE PEOPLE!
 
Nu ska jag däcka till några avsnitt av New Girl (genialisk tv-serie)
 
 
Så tack hej och tjenare från mig! Vi hörs snart igen! /Jowsie
 
 
 
 
 
a


Kommentarer
matilda

Ska bli sjukt kul att följa dig!

2013-03-01 @ 22:35:52
Anna Holmquist

Du är för härlig Jossan! Se till att uppdatera bloggen nu så vi får följa med på dina äventyr! /Anna

2013-03-04 @ 21:53:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Femi Pleasure Sweden

En blogg om surf, snowboard, skejt, kläder, kärlek, träning och livet. Av tjejer till tjejer.

RSS 2.0